فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

در سال ۲۰۱۴ گوگل ۱۶ ساله شد و این در حالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ّها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در حال حاضر اگر در پی مطلبی باشیم، اینترنت را جستجو نمی‌کنیم، بلکه در واقع آن را گوگل می‌کنیم. گوگل که رکورد بی‌سابقه‌ای در برگزیده شدن به عنوان «بهترین محل کار» را دارد،‌ باعث شده تا افراد زیادی این سوال را بپرسند که گوگل چگونه رهبری و مدیریت می‌شود و این شرکت چطور کار می‌کند؟

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

رندی گِیج نویسنده کتاب نبوغ دیوانه (مانیفست کارآفرین‌ها) نظر خود را درباره کتاب‌اش چنین بیان می‌کند: این کتاب که در اختیار شماست نتیجه بی‌ثمرترین دوران زندگی من است، ولی امیدوارم بتواند کمک‌مان کند به هدف والاتری برسیم: یعنی بهره‌برداری از نبوغ سرشارمان و تقسیمش با دنیا.

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

«تبدیل رویا به ثروت (کارآفرین‌های محتاط چگونه بدون انجام ریسک‌های بزرگ، ثروتمند می‌شوند)» کتابی است درباره کارآفرینی، که کمک‌تان می‌کند کسب‌و‌کار موفق‌تان را شروع کنید و رشد دهید. این کتاب به صورت ویژه برای آن‌هایی نوشته شده که در انجام این کار، استرس دارند و شاید می‌ترسند. همان‌ها که هرچند درباره ایده‌ کسب‌و‌کاری‌شان هیجان دارند، ولی جرات نمی‌کنند از شغل روزمره‌شان استعفا دهند و آینده‌شان را به خطر بیاندازند.

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

دهه‌ها بود که فقط کسانی که در برج‌های شرکت‌های بزرگ حضور داشتند، می‌توانستند به اصول ضروری رسیدن به موفقیت تجاری دست پیدا کنند. پول و استعداد را در کنترل خود داشتند. بر رسانه‌ها و ابزار بازاریابی و همه‌چیز نظارت داشتند. تجارت یک بازی بود که قوانینش‌اش را آن‌ها طراحی می‌کردند. ولی حالا آن بازی با تکنولوژی تمام شده است و کنترل در دست آدم‌های جاه‌طلبی افتاده است که ایده‌هایی در سر دارند و عرق جبینی بر پیشانی.

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

یک برداشت رایج اما نادرست از اصطلاح بازارهای نوظهور آن است که این بازارها به این دلیل نوظهور خوانده می‌شوند که تاکنون به منصه ظهور نرسیده‌اند. اما برای درک درست بازارهای نوظهور، باید این بازارها و شیوه‌های شکل‌گیری آن‌ها را به‌دقت بررسی کرد. در این مطلب با کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور که به طور حرفه‌ای به این موضوع پرداخته است آشنا می‌شویم.

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

کتاب «تفکر طراحی در کسب و کار: جعبه ابزاری برای راه‌حل‌یابی خلاق»، تلاش دارد با طرح پرسش‌های کلیدی و ارائه ابزارهای کاربردی، به کارآفرینان و نوآفرینان کمک ‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند. جین لیدکا و تیم اگیلوی نویسندگان این کتاب، یک مدل نسبتاً جدید در زمینه تفکر و حل مسئله را تشریح می‌کنند که «تفکر طراحی» نام دارد.

این کتاب را قبل از کشف رقبا بخوانید

این کتاب را قبل از کشف رقبا بخوانید

مفهوم استراتژی در دنیای کسب‌وکار، به انتخاب‌هایی برای کسب پیروزی در فضای بازار اشاره دارد. ای‌جی‌لافلی و راجر مارتین در کتاب کتاب بازی برد: راه‌کارهای دستیابی به استراتژی برد به خوبی به این مفهوم پرداخته‌اند. با «سید حسین جلالی» مترجم این همراه می‌شویم تا درباره این کتاب خودآموز روشن‌گرانه بیشتر بدانیم.

به کسب‌وکارتان شتاب دهید

به کسب‌وکارتان شتاب دهید

«شتاب‌دهی» برای رهبرانی است که هم می‌خواهند و هم می‌توانند حقایق عریان و بی‌پرده فضای کسب‌و‌کار کنونی را ببینند، تغییر جسورانه را به عنوان یک باید بپذیرند و رهسپار این سفر شوند و جاده را برای دیگران صاف‌ کنند. جان پی کاتر نویسنده کتاب محبوب «کوه یخمان دارد آب می‌شود» امیدوار است حکایت زندگی این پیش‌گامان، اراده شما را محکم کند و الهام‌بخش اقدام‌های بعدی‌تان باشد.

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

کتاب رقص عقاب‌ها بر اساس کاوشی شگفت‌انگیز و آموزنده در زندگی پنج کارآفرین ایرانی با یکصد ناگفته اثربخش زندگی‌شان با زبانی شیرین و صمیمی در شش فصلِ «مدیریت بحران»، «تفاوت آرزو و هدف»، «پرورش اهداف»، «ساختار اهداف»، «برنامه‌ریزی و هرم معکوس» و «زمینه اهداف» به رشته تحریر درآمده است.