داستان موفقیت این ۳۸ کارآفرین مسیر زندگی‌تان را تغییر خواهد داد!

داستان موفقیت این ۳۸ کارآفرین مسیر زندگی‌تان را تغییر خواهد داد!

کتاب اوج: معرفی ۱+۳۸ چهره موفق و کارآفرین برتر ایران توسط محمد سلیمانی و با همکاری فرزیا تیرزاد کبریا، حسنا احدیت، ماندانا قدمنان، زهرا مقدسی و الهه امامی راسخ و با نظر علمی دکتر محمود احمدپور داریانی تدوین شده است. در این کتاب شما با زندگی‌نامه و داستان موفقیت موسسان و مدیران ۳۸ شرکت بزرگ ایرانی آشنا می‌شوید.

یک بازیکن ایدئال؛ یک تیم موفق!

یک بازیکن ایدئال؛ یک تیم موفق!

برخی معتقدند ما ایرانی‌ها در کار گروهی ضعیف هستیم و به تعبیر دیگر «فرهنگ کارگروهی را نداریم». اگر مبنای این حرفشان را جویا شوید احتمالا برایتان مثالی ورزشی می‌زنند که ما در رشته‌های انفرادی موفق‌تر از ورزش‌های تیمی هستیم! گذشته از اینکه این حرف تا چه اندازه درست است، به نظر می‌رسد که کارگروهی بیش از آنکه ریشه فرهنگی داشته باشد، نوعی مهارت و توانایی است و می‌توان آن را تقویت کرد.

وقتی یک «قوی سیاه» همه معادلات را بر هم می‌زند!

وقتی یک «قوی سیاه» همه معادلات را بر هم می‌زند!

مردم دنیای کهن بی‌چون‌وچرا باور داشتند هر قویی سفید است چون تجربیات‌شان پیوسته این باور را تأیید می‌کرد. دیدن نخستین قوی سیاه برای پرنده‌شناسان و بسیاری از مردم بسیار شگفت‌انگیز بوده است. این داستان شکنندگی دانش ما را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌هایی روبه‌روست.

موفقیت به روایتِ «قهرمان صنعت ورزش ایران»

موفقیت به روایتِ «قهرمان صنعت ورزش ایران»

کاوه صدقی به عنوان پیشرو در طراحى، ساخت، تجهیز و راهبرى باشگاه‌هاى ورزشى شناخته می‌شود و به همین خاطر «قهرمان صنعت ورزش ایران» لقب گرفته است. وی بیش از دو دهه است که در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی، راه‌اندازی کسب‌و‌کارهاى ورزشى، توسعه زیرساخت‌هاى ورزشی کشور، توسعه ورزش همگانى و قهرمانی فعالیت دارد.

آیا روش شما برای تدوین استراتژی صحیح است؟

آیا روش شما برای تدوین استراتژی صحیح است؟

در سال‌هایی که به‌عنوان دانشجو، محقق یا مشاور حوزه استراتژی مشغول به فعالیت بوده‌ام، با نقطه نظرهای متفاوتی درباره استراتژی‌پردازی روبه‌رو شده‌ام. استراتژی در تصور برخی حاصل استفاده از ماتریس‌ها و ابزارهای مختلف و اتکا به نتایجی‌ست که از دل روش‌های عینی و کمی‌گرایانه به دست می‌آید، تا جایی که گاه این پنداشت سبب تقلیل مفهوم مدیریت استراتژیک به اندازه‌گیری و پایش کمی مجموعه‌ای از شاخص‌ها می‌شود.

لذت اوج‌گیری با تفکر استراتژیک

لذت اوج‌گیری با تفکر استراتژیک

کتاب «اوج‌گیری؛ قواعد سه‌گانه تفکر استراتژیک پیشرفته» نوشته ریچ هورواث به ترجمه نادر سیدکلالی و بابک وطن‌دوست، در بهار سال ۹۵ به چاپ دوم رسیده است. کتاب اوج‌گیری، ابزارها و تکنیک‌هایی در اختیار مدیران قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های این نوع از تفکر را کسب کنند و به رهبران استراتژیک واقعی تبدیل شوند.

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

سال ۱۳۸۶ بعد از آن اتفاق بزرگ، روزی که تصمیم گرفتم دوباره به آموزش مهارتی بازگردم، علاقه به کشف سبک زندگی ثروت‌آفرین و فقرآفرین یکی از انگیزه‌های مهمم بود. «چالشگران» که دومین رمان‌واره آموزش موفقیت و مدیریت فردیِ ایرانی است؛ برای من – امیرحسین مظاهری سیف – فقط یک تکلیف یا یک عشق نیست، تداوم یک زندگی پرافتخار است که باید ساخته شود.

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

در سال ۲۰۱۴ گوگل ۱۶ ساله شد و این در حالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ّها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در حال حاضر اگر در پی مطلبی باشیم، اینترنت را جستجو نمی‌کنیم، بلکه در واقع آن را گوگل می‌کنیم. گوگل که رکورد بی‌سابقه‌ای در برگزیده شدن به عنوان «بهترین محل کار» را دارد،‌ باعث شده تا افراد زیادی این سوال را بپرسند که گوگل چگونه رهبری و مدیریت می‌شود و این شرکت چطور کار می‌کند؟

راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

سازمان‌های ایرانی امروز نسبت به گذشته، بیشتر تشنه استراتژی هستند. استراتژی‌هایی که واقعا راهگشای چالش‌های آن‌ها باشند. اما متاسفانه هر روز بیشتر از روزهای گذشته، شاهد چیزهایی هستیم که ریچارد پی روملت نام «استراتژی بد» را بر روی آن‌ها گذاشته است.

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.