مدیریت استراتژیک به روش «موعود»

مدیریت استراتژیک به روش «موعود»

کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته؛ هنر رقصیدن با استراتژی، نوشته دکتر مجتبی لشکر بلوکی به شما کمک می‌کند رویکردی را برگزینید که در دنیای واقعی و در زمان واقعی در مسائل واقعی وارد شوید و با تصمیمات و اقدامات استراتژیکی که اخذ و طراحی می‌کنید، موفقیت بیشتری به دست آورید.

حرف کافی نیست!

حرف کافی نیست!

فقط داشتن یک استراتژی خوب کفایت نمی‌کند، جاری‌سازی آن در عمل، رمز تمایز سازمان‌های کامیاب و ناکام است و البته باید دانست که این تمایز به آسانی به دست نمی‌آید. جاری‌سازی استراتژی یک تکنولوژی نرم محسوب می‌شود. سازمان‌ها علاوه بر تکنولوژی‌های سخت (تکنولوژی‌های محصول و فرآیند) باید به چنین تکنولوژی‌هایی نیز مجهز شوند.

این شش کتاب از شما یک بازاریاب حرفه‌ای می‌سازد!

این شش کتاب از شما یک بازاریاب حرفه‌ای می‌سازد!

دانش بازاریابی در جامعه ما، جوان و به اعتقاد خیلی‌‌ها هنوز در ابتدای مسیر است. باید پذیرفت که بسیاری از روش‌های غیراصولی و البته رایج بازریابی، حاصلی جز اتلاف منابع سازمان ندارند و نه‌تنها تاثیر مثبتی بر روند فروش نخواهند داشت بلکه ممکن است نتایجی معکوس به دنبال داشته باشند. در این مطلب به معرفی شش کتاب ارزنده در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازار پرداخته‌ایم، با این امید که با مطالعه این کتاب‌ها پنجره‌ای به آینده روابط مشتریان، جامعه و سازمان‌ها گشوده شود.

غول چراغ جادو در عصر دیجیتال

غول چراغ جادو در عصر دیجیتال

اکنون کسب‌وکار الکترونیک دیگر به عنوان یک انتخاب مطرح نیست بلکه به عنوان یک اصل انکارناپذیر برای حفظ مزیت رقابتی مورد توجه و تاکید سازمان‌ها و شرکت‌هایی قرار دارد که در محیط‌های پویا به فعالیت می‌پردازند. استفاده از کسب‌و‌کار الکترونیکی، کیفیت، چابکی و دسترسی سریع‌تر به مشتریان و بازار را افزایش داده و در مقابل قیمت، زمان اجرا و مدت زمان دسترسی به بازار را کاهش می‌دهد.

«هنر شفاف اندیشیدن» از زاویه نگاه عادل فردوسی‌پور

«هنر شفاف اندیشیدن» از زاویه نگاه عادل فردوسی‌پور

کتاب هنر شفاف اندیشیدن، اثری ارزشمند از رولف دوبلی در حوزه مهارت‌های فردی و کسب‌وکار است. نسخه فارسی این کتاب با استقبال چشمگیری همراه شده و چاپ سی‌ونهم را تجربه کرده است. عادل فردوسی‌پور، کارشناس برجسته فوتبال که از فعالان حوزه تالیف و ترجمه هم به شمار می‌رود،‌ مقدمه‌ای خواندنی درباره این کتاب نوشته است.

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند ـ قسمت سوم

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند ـ قسمت سوم

اگر بخش دنیای کاغذی مجله واوک را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که طی یک ماه گذشته در بخش اول و بخش دوم مجموعه مطالب «۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند»، به معرفی ۱۰ کتاب ارزشمند در حوزه کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار پرداختیم.

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرین باید بخواند – بخش دوم

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرین باید بخواند – بخش دوم

در ادامه سلسله مطالب معرفی کتاب‌های استارتاپی، در این مطلب پنج کتاب دیگر از محبوب‌ترین کتاب‌های استارتاپی را معرفی کرده‌ایم. اگر شما هم از آن دسته افراد خلاق و نوآوری هستید که می‌خواهید با کارآفرینی زمینه‌ساز تحولات بزرگی در تولید و یا ارائه خدمات شوید، بدون شک یکی از اولین و مهم‌ترین قدم‌هایتان در آغاز مسیر، آشنایی با مبانی مدیریت کسب‌وکار است. امیدوارم این مطالب بتواند راهنمای مناسبی برای انتخاب‌های کتاب‌های مورد نیازتان باشد.

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرین باید بخواند – بخش اول

۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرین باید بخواند – بخش اول

در سال‌های گذشته به دلایل متعددی فرهنگ کارآفرینی به ویژه در حوزه استارتاپ‌ها گسترش یافته است و بسیاری از کارجویان به تلاش برای راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق ترغیب شده‌اند. به همین منظور در نظر داریم تا در بخش دنیای کاغذی مجله اینترنتی واوک، به معرفی ۱۵ کتاب ارزشمند و کاربردی در این حوزه بپردازیم. در ادامه اولین بخش از این مطلب را مطالعه می‌کنید.

رهبران؛ سنگ‌های زیرین آسیاب!

رهبران؛ سنگ‌های زیرین آسیاب!

انجام کارهایی تکراری و خالی از هیجان روزانه در محیطی بسته با تدابیر مدیریتی نامناسب، ناهنجارهای نانوشته و در نهایت مرگ تدریجی خلاقیت افراد در محل کار، تجربه‌ای است که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم و یا ممکن است در آینده با آن مواجه شویم.

آبل تصمیم‌ می‌گیرد تور ماهی‌گیری بسازد!

آبل تصمیم‌ می‌گیرد تور ماهی‌گیری بسازد!

روزی روزگاری سه نفر به نام‌های آبل، بیکر و چارلی، تنها، در جزیره‌ای زندگی می‌کردند. این جزیره جایی پر از پستی و بلندی و بی هیچ ناز و نعمتی بود، به ویژه اینکه تنوع غذایی نداشت و فقط یک نوع خوراکی در آن پیدا می‌شد: «ماهی». تمام زمان آبل، بیکر و چارلی در طول روز به تلاش برای گرفتن ماهی برای تامین غذایشان صرف می‌شد.