چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

سال ۱۳۸۶ بعد از آن اتفاق بزرگ، روزی که تصمیم گرفتم دوباره به آموزش مهارتی بازگردم، علاقه به کشف سبک زندگی ثروت‌آفرین و فقرآفرین یکی از انگیزه‌های مهمم بود. «چالشگران» که دومین رمان‌واره آموزش موفقیت و مدیریت فردیِ ایرانی است؛ برای من – امیرحسین مظاهری سیف – فقط یک تکلیف یا یک عشق نیست، تداوم یک زندگی پرافتخار است که باید ساخته شود.

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

در سال ۲۰۱۴ گوگل ۱۶ ساله شد و این در حالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ّها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در حال حاضر اگر در پی مطلبی باشیم، اینترنت را جستجو نمی‌کنیم، بلکه در واقع آن را گوگل می‌کنیم. گوگل که رکورد بی‌سابقه‌ای در برگزیده شدن به عنوان «بهترین محل کار» را دارد،‌ باعث شده تا افراد زیادی این سوال را بپرسند که گوگل چگونه رهبری و مدیریت می‌شود و این شرکت چطور کار می‌کند؟

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

رندی گِیج نویسنده کتاب نبوغ دیوانه (مانیفست کارآفرین‌ها) نظر خود را درباره کتاب‌اش چنین بیان می‌کند: این کتاب که در اختیار شماست نتیجه بی‌ثمرترین دوران زندگی من است، ولی امیدوارم بتواند کمک‌مان کند به هدف والاتری برسیم: یعنی بهره‌برداری از نبوغ سرشارمان و تقسیمش با دنیا.

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

در جهانی که محصولات و پیشنهادات بسیار متنوع با سرعتی باورنکردنی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، مسئله این است که آن‌ها کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟ کدام شرکت، کدام برند و کدام پیشنهاد در دایره گزینه و انتخاب‌های مشتریان قرار خواهد گرفت؟ اینکه شرکت‌ها و برندها چگونه باید در این محیط فعالیت کنند که موفق شوند، سوالی است که ذهن دانشگاهیان و حرفه‌ای‌های بازاریابی و استراتژی را مشغول کرده است.

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

دهه‌ها بود که فقط کسانی که در برج‌های شرکت‌های بزرگ حضور داشتند، می‌توانستند به اصول ضروری رسیدن به موفقیت تجاری دست پیدا کنند. پول و استعداد را در کنترل خود داشتند. بر رسانه‌ها و ابزار بازاریابی و همه‌چیز نظارت داشتند. تجارت یک بازی بود که قوانینش‌اش را آن‌ها طراحی می‌کردند. ولی حالا آن بازی با تکنولوژی تمام شده است و کنترل در دست آدم‌های جاه‌طلبی افتاده است که ایده‌هایی در سر دارند و عرق جبینی بر پیشانی.

ایده‌هایی نو در مدیریت منابع انسانی استارت‌آپ‌ها

ایده‌هایی نو در مدیریت منابع انسانی استارت‌آپ‌ها

سومین دورهمی علاقه‌مندان منابع انسانی استارت‌آپ‌ها با موضوع چالش‌های استخدام کردن و استخدام شدن در استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود. هدف اصلی این رویداد بین‌المللی شبکه‌سازی، تقویت دانش و شنیدن ایده‌های نو درزمینه منابع انسانی استارت‌آپ‌ها است که مهم‌ترین بخش کسب‌وکار آن‌ها را شامل می‌شود.

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

کتاب «تفکر طراحی در کسب و کار: جعبه ابزاری برای راه‌حل‌یابی خلاق»، تلاش دارد با طرح پرسش‌های کلیدی و ارائه ابزارهای کاربردی، به کارآفرینان و نوآفرینان کمک ‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند. جین لیدکا و تیم اگیلوی نویسندگان این کتاب، یک مدل نسبتاً جدید در زمینه تفکر و حل مسئله را تشریح می‌کنند که «تفکر طراحی» نام دارد.

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

کتاب رقص عقاب‌ها بر اساس کاوشی شگفت‌انگیز و آموزنده در زندگی پنج کارآفرین ایرانی با یکصد ناگفته اثربخش زندگی‌شان با زبانی شیرین و صمیمی در شش فصلِ «مدیریت بحران»، «تفاوت آرزو و هدف»، «پرورش اهداف»، «ساختار اهداف»، «برنامه‌ریزی و هرم معکوس» و «زمینه اهداف» به رشته تحریر درآمده است.

سار پاییز با ایده‌هایی نو در راه است!

سار پاییز با ایده‌هایی نو در راه است!

سار پاییز در راه است و این‌بار می‌توانیم پای صحبت‌های یک «عصب‌شناس»، یک «معمار»، یک «برنامه‌نویس»، یک «فعال محیط‌ زیست»، یک «مروج علم» و یک «کارآفرین» بنشینیم. قرار است در سار پاییز هم مانند چند سار برگزار شده قبلی سخنرانی‌های کوتاهی در حداکثر ۱۸ دقیقه ارائه شوند.