چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

سال ۱۳۸۶ بعد از آن اتفاق بزرگ، روزی که تصمیم گرفتم دوباره به آموزش مهارتی بازگردم، علاقه به کشف سبک زندگی ثروت‌آفرین و فقرآفرین یکی از انگیزه‌های مهمم بود. «چالشگران» که دومین رمان‌واره آموزش موفقیت و مدیریت فردیِ ایرانی است؛ برای من – امیرحسین مظاهری سیف – فقط یک تکلیف یا یک عشق نیست، تداوم یک زندگی پرافتخار است که باید ساخته شود.

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

در سال ۲۰۱۴ گوگل ۱۶ ساله شد و این در حالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ّها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در حال حاضر اگر در پی مطلبی باشیم، اینترنت را جستجو نمی‌کنیم، بلکه در واقع آن را گوگل می‌کنیم. گوگل که رکورد بی‌سابقه‌ای در برگزیده شدن به عنوان «بهترین محل کار» را دارد،‌ باعث شده تا افراد زیادی این سوال را بپرسند که گوگل چگونه رهبری و مدیریت می‌شود و این شرکت چطور کار می‌کند؟

شاهکارهای علمی تخیلی که حتماً باید بخوانید – قسمت دوم

شاهکارهای علمی تخیلی که حتماً باید بخوانید – قسمت دوم

اگر از همراهان همیشگی مجله واوک باشید،‌ به خاطر دارید که چند وقت پیش در «بخش اول مطلب شاهکارهای علمی تخیلی که حتما باید بخوانید»، پنج کتاب خواندنی و پرمخاطب از طبقه کتاب‌های جذاب علمی‌تخیلی را معرفی کردیم و حالا در این مطلب قصد داریم پنج شاهکار دیگر این بخش را بررسی کنیم.

فرمولی ساده برای کسب ثروت!

فرمولی ساده برای کسب ثروت!

بسیاری معتقدند جیم ران پیشروترین معلم موفقیت و تحول‌ شخصی در دوران معاصر است. مدرسانی نظیر آنتونی رابینز، دارن هاردی، برایان تریسی، جان سی مکسول، جک کنفیلد و… مهم‌ترین آموزگار خود را در مسیر موفقیت، جیم ران دانسته‌اند و بسیاری از محتواهای آموزشی را که ارائه می‌دهند، تحت‌تاثیر آموزه‌های تحول فردی و سازمانی هم معمولا به همین عنوان شناخته شده است.

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.

شاهکارهای علمی تخیلی که حتما باید بخوانید – قسمت اول

شاهکارهای علمی تخیلی که حتما باید بخوانید – قسمت اول

چه چیزی داستان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری را علمی تخیلی می‌کند؟ شاید مهم‌ترین مشخصه همه این آثار، بیان رویدادهایی معطوف به آینده است. موضوع برای نوشتن داستان‌های علمی-تخیلی بسیار است و نویسندگان و نظریه‌پردازان داستان‌های علمی تخیلی تلاش می‌کنند با مشاهده سرعت و روند تحولات علم و فناوری زمان خود و با ذهنی خلاق، درباره آینده علم و فناوری ایده‌پردازی کنند…

علم بهتر است یا ثروت؟ با فناوری هر دو!

علم بهتر است یا ثروت؟ با فناوری هر دو!

به بعضی سوال‌ها نمی‌توان پاسخ صحیح داد، به این خاطر که گزینه‌های مطرح شده از اساس غلط و یا ناکافی هستند! درست مثل این موضوع انشا پرکاربرد در زمان کودکی ما: «علم بهتر است یا ثروت؟» ما با طرح این سوال اشتباه در واقع به دانش‌آموزان این‌طور القا کرده‌ایم که ناچارند یا مسیر درس‌ خواندن و زندگی در فقر را انتخاب کنند و یا ثروتمند شدن و کم‌سواد ماندن را!

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

رندی گِیج نویسنده کتاب نبوغ دیوانه (مانیفست کارآفرین‌ها) نظر خود را درباره کتاب‌اش چنین بیان می‌کند: این کتاب که در اختیار شماست نتیجه بی‌ثمرترین دوران زندگی من است، ولی امیدوارم بتواند کمک‌مان کند به هدف والاتری برسیم: یعنی بهره‌برداری از نبوغ سرشارمان و تقسیمش با دنیا.

مهم‌ترین تصمیم مالی زندگی‌تان را بگیرید

مهم‌ترین تصمیم مالی زندگی‌تان را بگیرید

آنتونی رابینز را باید در شمار آن دسته از ستارگانی قرار داد که تحولی شگرف را در یک صنعت به وجود آوردند. تاثیر و تحول رابینز بر صنعت موفقیت و خودیاری را می‌توان با تاثیر هنری فورد بر صنعت خودرو یا استیو جابز بر صنعت دیجیتال مقایسه کرد. کتاب «پول؛ ۷قدم تا رسیدن به آزادی مالی» کتابی است بسیار متفاوت از آنتونی رابینز. کتابی که در آن، رابینز برای اولین بار و به شکل تام‌و‌تمام به موضوع پول می‌پردازد و تمام احساساتی را بررسی می‌کند که این موضوع در ذهن ما انسان‌ها به وجود می‌آورد.

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

در جهانی که محصولات و پیشنهادات بسیار متنوع با سرعتی باورنکردنی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، مسئله این است که آن‌ها کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟ کدام شرکت، کدام برند و کدام پیشنهاد در دایره گزینه و انتخاب‌های مشتریان قرار خواهد گرفت؟ اینکه شرکت‌ها و برندها چگونه باید در این محیط فعالیت کنند که موفق شوند، سوالی است که ذهن دانشگاهیان و حرفه‌ای‌های بازاریابی و استراتژی را مشغول کرده است.