بیا تا طرحی نو دراندازیم…

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

کتاب «تفکر طراحی در کسب و کار: جعبه ابزاری برای راه‌حل‌یابی خلاق»، تلاش دارد با طرح پرسش‌های کلیدی و ارائه ابزارهای کاربردی، به کارآفرینان و نوآفرینان کمک ‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند. جین لیدکا و تیم اگیلوی نویسندگان این کتاب، یک مدل نسبتاً جدید در زمینه تفکر و حل مسئله را تشریح می‌کنند که «تفکر طراحی» نام دارد.

نبوغ مالی خودتان و فرزندان‌تان را پرورش دهید

نبوغ مالی خودتان و فرزندان‌تان را پرورش دهید

رابرت کیوسکی نویسنده بهترین کتاب آموزش مالی شخصی در کل اعصار که بیش از ۶ سال در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشته یعنی «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، یک شاهکار دیگر خلق کرده است: «چرا دانش‌آموزان ممتاز برای دانش‌آموزان ضعیف کار می‌کنند؟ و دانش‌آموزان متوسط، کارمند دولت می‌شوند؟»

در جستجوی خلاقیت گم‌ شده

در جستجوی خلاقیت گم‌ شده

تام و دیوید کلی از مدیران شرکت طراحی و نوآوری IDEO در کتاب خودباوری در خلاقیت (در جستجوی خلاقیت گمشده) می‌گویند: مأموریت امروز ما نویسندگان کتاب این است که تا حد توان به افراد بیشتری برای کشف مجدد ظرفیت‌های خلاقانه‌شان کمک کنیم. گاهی وقت‌ها کسانی که خلاقیت خود را بازیافته‌اند، می‌گویند مادرشان هنرمند یا پدرشان معمار بوده است.

این کتاب را قبل از کشف رقبا بخوانید

این کتاب را قبل از کشف رقبا بخوانید

مفهوم استراتژی در دنیای کسب‌وکار، به انتخاب‌هایی برای کسب پیروزی در فضای بازار اشاره دارد. ای‌جی‌لافلی و راجر مارتین در کتاب کتاب بازی برد: راه‌کارهای دستیابی به استراتژی برد به خوبی به این مفهوم پرداخته‌اند. با «سید حسین جلالی» مترجم این همراه می‌شویم تا درباره این کتاب خودآموز روشن‌گرانه بیشتر بدانیم.

به کسب‌وکارتان شتاب دهید

به کسب‌وکارتان شتاب دهید

«شتاب‌دهی» برای رهبرانی است که هم می‌خواهند و هم می‌توانند حقایق عریان و بی‌پرده فضای کسب‌و‌کار کنونی را ببینند، تغییر جسورانه را به عنوان یک باید بپذیرند و رهسپار این سفر شوند و جاده را برای دیگران صاف‌ کنند. جان پی کاتر نویسنده کتاب محبوب «کوه یخمان دارد آب می‌شود» امیدوار است حکایت زندگی این پیش‌گامان، اراده شما را محکم کند و الهام‌بخش اقدام‌های بعدی‌تان باشد.

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

دقیق باشید، حتی در رویاپردازی!

کتاب رقص عقاب‌ها بر اساس کاوشی شگفت‌انگیز و آموزنده در زندگی پنج کارآفرین ایرانی با یکصد ناگفته اثربخش زندگی‌شان با زبانی شیرین و صمیمی در شش فصلِ «مدیریت بحران»، «تفاوت آرزو و هدف»، «پرورش اهداف»، «ساختار اهداف»، «برنامه‌ریزی و هرم معکوس» و «زمینه اهداف» به رشته تحریر درآمده است.

مدیریت استراتژیک به روش «موعود»

مدیریت استراتژیک به روش «موعود»

کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته؛ هنر رقصیدن با استراتژی، نوشته دکتر مجتبی لشکر بلوکی به شما کمک می‌کند رویکردی را برگزینید که در دنیای واقعی و در زمان واقعی در مسائل واقعی وارد شوید و با تصمیمات و اقدامات استراتژیکی که اخذ و طراحی می‌کنید، موفقیت بیشتری به دست آورید.

حرف کافی نیست!

حرف کافی نیست!

فقط داشتن یک استراتژی خوب کفایت نمی‌کند، جاری‌سازی آن در عمل، رمز تمایز سازمان‌های کامیاب و ناکام است و البته باید دانست که این تمایز به آسانی به دست نمی‌آید. جاری‌سازی استراتژی یک تکنولوژی نرم محسوب می‌شود. سازمان‌ها علاوه بر تکنولوژی‌های سخت (تکنولوژی‌های محصول و فرآیند) باید به چنین تکنولوژی‌هایی نیز مجهز شوند.

گام نخست: شناخت خویشتن

گام نخست: شناخت خویشتن

کتاب مبانی و رویکردهای مدیریت خویشتن (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)، به قلم دکتر علی رضائیان در ۹ فصل تنظیم شده است. در فصل اول انواع نظریه‌های شخصیت بررسی می‌شود. یک رهیافت مشهور برای به کارگیری نظریه شخصیت در سازمان‌ها، نوع شاخص مایرزـ بریگز (MBTI)، بر اساس تفکر یونگ روانپزشک سوییسی است.

این شش کتاب از شما یک بازاریاب حرفه‌ای می‌سازد!

این شش کتاب از شما یک بازاریاب حرفه‌ای می‌سازد!

دانش بازاریابی در جامعه ما، جوان و به اعتقاد خیلی‌‌ها هنوز در ابتدای مسیر است. باید پذیرفت که بسیاری از روش‌های غیراصولی و البته رایج بازریابی، حاصلی جز اتلاف منابع سازمان ندارند و نه‌تنها تاثیر مثبتی بر روند فروش نخواهند داشت بلکه ممکن است نتایجی معکوس به دنبال داشته باشند. در این مطلب به معرفی شش کتاب ارزنده در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازار پرداخته‌ایم، با این امید که با مطالعه این کتاب‌ها پنجره‌ای به آینده روابط مشتریان، جامعه و سازمان‌ها گشوده شود.