لذت اوج‌گیری با تفکر استراتژیک

لذت اوج‌گیری با تفکر استراتژیک

کتاب «اوج‌گیری؛ قواعد سه‌گانه تفکر استراتژیک پیشرفته» نوشته ریچ هورواث به ترجمه نادر سیدکلالی و بابک وطن‌دوست، در بهار سال ۹۵ به چاپ دوم رسیده است. کتاب اوج‌گیری، ابزارها و تکنیک‌هایی در اختیار مدیران قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های این نوع از تفکر را کسب کنند و به رهبران استراتژیک واقعی تبدیل شوند.

مزیت رقابتی پایدار؛ شیشه عمر شرکت‌ها

مزیت رقابتی پایدار؛ شیشه عمر شرکت‌ها

استراتژی مفهومی است که در تله خود ساخته‌اش به دام افتاده است. تقریبا همه چارچوب‌ها و ابزارهای استراتژیکی که اکنون استفاده می‌شوند، از یک مبنای واحد گرفته شده‌اند؛ اینکه هدف استراتژی کسب مزیت رقابتی پایدار است. مزیت رقابتی پایدار بنیادی‌ترین مفهوم استراتژی و شیشه عمر همه شرکت‌هاست. اما دیگر بیش از این نمی‌تواند برای شرکت‌ها معنی داشته باشد.

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

چالشگران؛ داستانِ موفقیت ستاره‌های اقتصادی ایران

سال ۱۳۸۶ بعد از آن اتفاق بزرگ، روزی که تصمیم گرفتم دوباره به آموزش مهارتی بازگردم، علاقه به کشف سبک زندگی ثروت‌آفرین و فقرآفرین یکی از انگیزه‌های مهمم بود. «چالشگران» که دومین رمان‌واره آموزش موفقیت و مدیریت فردیِ ایرانی است؛ برای من – امیرحسین مظاهری سیف – فقط یک تکلیف یا یک عشق نیست، تداوم یک زندگی پرافتخار است که باید ساخته شود.

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

فرهنگ کاری گوگل برای همه جواب می‌دهد!

در سال ۲۰۱۴ گوگل ۱۶ ساله شد و این در حالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ّها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. در حال حاضر اگر در پی مطلبی باشیم، اینترنت را جستجو نمی‌کنیم، بلکه در واقع آن را گوگل می‌کنیم. گوگل که رکورد بی‌سابقه‌ای در برگزیده شدن به عنوان «بهترین محل کار» را دارد،‌ باعث شده تا افراد زیادی این سوال را بپرسند که گوگل چگونه رهبری و مدیریت می‌شود و این شرکت چطور کار می‌کند؟

راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

سازمان‌های ایرانی امروز نسبت به گذشته، بیشتر تشنه استراتژی هستند. استراتژی‌هایی که واقعا راهگشای چالش‌های آن‌ها باشند. اما متاسفانه هر روز بیشتر از روزهای گذشته، شاهد چیزهایی هستیم که ریچارد پی روملت نام «استراتژی بد» را بر روی آن‌ها گذاشته است.

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

رندی گِیج نویسنده کتاب نبوغ دیوانه (مانیفست کارآفرین‌ها) نظر خود را درباره کتاب‌اش چنین بیان می‌کند: این کتاب که در اختیار شماست نتیجه بی‌ثمرترین دوران زندگی من است، ولی امیدوارم بتواند کمک‌مان کند به هدف والاتری برسیم: یعنی بهره‌برداری از نبوغ سرشارمان و تقسیمش با دنیا.

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

«تبدیل رویا به ثروت (کارآفرین‌های محتاط چگونه بدون انجام ریسک‌های بزرگ، ثروتمند می‌شوند)» کتابی است درباره کارآفرینی، که کمک‌تان می‌کند کسب‌و‌کار موفق‌تان را شروع کنید و رشد دهید. این کتاب به صورت ویژه برای آن‌هایی نوشته شده که در انجام این کار، استرس دارند و شاید می‌ترسند. همان‌ها که هرچند درباره ایده‌ کسب‌و‌کاری‌شان هیجان دارند، ولی جرات نمی‌کنند از شغل روزمره‌شان استعفا دهند و آینده‌شان را به خطر بیاندازند.

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

دهه‌ها بود که فقط کسانی که در برج‌های شرکت‌های بزرگ حضور داشتند، می‌توانستند به اصول ضروری رسیدن به موفقیت تجاری دست پیدا کنند. پول و استعداد را در کنترل خود داشتند. بر رسانه‌ها و ابزار بازاریابی و همه‌چیز نظارت داشتند. تجارت یک بازی بود که قوانینش‌اش را آن‌ها طراحی می‌کردند. ولی حالا آن بازی با تکنولوژی تمام شده است و کنترل در دست آدم‌های جاه‌طلبی افتاده است که ایده‌هایی در سر دارند و عرق جبینی بر پیشانی.

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

یک برداشت رایج اما نادرست از اصطلاح بازارهای نوظهور آن است که این بازارها به این دلیل نوظهور خوانده می‌شوند که تاکنون به منصه ظهور نرسیده‌اند. اما برای درک درست بازارهای نوظهور، باید این بازارها و شیوه‌های شکل‌گیری آن‌ها را به‌دقت بررسی کرد. در این مطلب با کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور که به طور حرفه‌ای به این موضوع پرداخته است آشنا می‌شویم.